تمیزکار و نظافتچی خانم و آقا لیست قیمت

Rate this post

تمیزکار و نظافتچی خانم و آقا لیست قیمت

قبل از گرفتن نیروی تمیزکار و نظافتکار چه نکاتی را باید بدانیم؟

تمیزکار و نظافتچی خانم و آقا لیست قیمت

قیمت کارگر تمیزکاری و نظافت اسفند ماه ۱۴۰۲

نکات ایمنی حتما بخوانید:

استفاده کردن از نرده بان طبق قوانین و مباحث ایمنی و مقررات ملی ساختمان چه برای نظافت چه برای هر کار دیگری ممنوع می باشد تنها استفاده کردن از چهار پایه محکم و ثابت دارای پلکان پهن ( پلاستیکی چوبی یا فلزی با ارتفاع کمتر از ۱۲۰ سانتیمتر کمتر مجاز است به شرط ان که محیط اطراف ان ایمن باشد و احتمال سقوط افراد و آسیب دیدن به کمترین حد خود برسد.

کارفا به شخصی گفته می شود که صاحب کار و محل انجام کار است طبق قانون مدنی کشور و طبق قوانین و مقررات ایمنی کشور که تدوین شده است کارفرما حق ندارد موقع انجام کار کارگر محل را ترک کند و باید نظارت مستقیم بر روی کار داشته باشد چه موارد ایمنی و چه موارد اجرایی را باید کنترل کند و کار را تحویل بگیرد.

تنها گذاشتن کارگر در محل به بهانه اعتماد و یا کار داشتن کارفرما به هیچ وجه مورد قبول قوانین اجرایی کشور نبوده و اگر حادثه ای برای کارگر رخ دهد از قبیل بی احتیاطی کردن خود کارگر درست انجام نشدن کار آسیب دیدن کارگر برق گرفتگی و غیره ۱۰۰% کارفرما یا همان مالک ساختمان یا مالکین ساختمان باید جوابگو باشند

آنچه که کارفرمایان یا مالکین ساختمان نباید انجام دهند

هیچ کارفرمایی حق ندارد کارگر یا نیرویی که جهت انجام کار به محل مورد تقاضا اعزام شده است را مجبور به بالا رفتن از نرده بان کند یا جایی که ارتفاع آن از ۱۲۰ سانتیمتر بیشتر باشد(۲-۵-۱۲ کد ارتفاع سقوط مقررات ملی ساختمان ) حتی اگر هم کارگر خواست چنین کاری کند کارفرما موظف است از این کار جلوگیری کند برای شستشوی دیوار ها باید از تی و جارو و تی لاستیکی دسته بلند استفاده گردد.

طبق قانون (۷-۵-۱-۱۲) کارفرما نباید به هیچ وجه کارگر را مجبور به تنهایی کار کردن در ساعات عادی کند و خود کارفرما باید در محل حضور داشته باشد و نظارت مستقیم بر روی کار داشته باشد.

ساعت کار برای کارگر ۸ ساعت است بیشتر از این میزان تخلف محسوب می شود

چنانچه حادثه ای رخ دهد ۱۰۰% مالک یا مالکین ساختمان طبق مقررات ملی ساختمان مقصر شناخته خواهند شد و علم به ندانستن و بی احتیاطی و دلایل دیگر به هیچ وجه مورد تایید مقامات و ارگان های اجرایی قرار نمی گیرد.

زمانی که قانونی تصویب شود چه شما از مفاد آن مطلع باشید چه نباشید دلیل بر رد قصور نیست و باید جوابگو باشید.

کارفرما یا مالکین یا نماینده مجتمع های مسکونی حق ندارند با دادن پول یا کارت حساب بانکی یا دستور شفاهی یا کتبی به کارگر را مجبور به خرید تجهیزات مواد شوینده و ولوازم یا غیره بیرون از منزل یا محل کار کنند چنانچه حادثه ای در بین مسیر رخ دهد کارفرما یا مالکین ۱۰۰% مقصر شناخته می شوند و باید جوابگوی مراجع قانونی باشند.

کارفرما به هیچ وجه حق ندارد کلید واحد یا منزل یا اجناس قیمتی یا اشیا دیگر را به امانت به کارگر یا نیروی کار بدهد کارفرما قبل از اعزام نیرو باید تمام وسایل قیمتی اسناد و وسایل خطر ناک مانند اسید ها و اشیا نوک تیز یا سطوح لغزنده که باعث آسیب دیدن احتمالی کارگر در اثر کار می شود را جدا سازی و یا ایمن گرداند احتیاط شرط عقل و جلوگیری بهتر از اسیب دیدن است.

چکیده و خلاصه شده مفاهیم مبحث ۱۲ و مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان و آیین نامه حفاظتی و کارگاه ساختمانی و قوانینی اداره کار و سازمان تامین اجتماعی

مالکین ساختمان ها و مجتمع ها و مراکز حتما باید بیمه مسئولین مدنی و حوادث داشته باشند

حتی اگر قرار داد داشته باشید از نیرو های متخصص و دارای صلاحیت استفاده کنید یا حتی کارگران شما دارای بیمه هم باشند یا از شرکت های معتبر نیرو گرفته باشید باز هم کارفرما یا مالکین ساختمان موظف هستند سالیانه مجتمع یا مرکز یا ساختمان خود را بیمه مسئولیت  کارفرما و کارپذیر کنند و حوادث نمایند.

حتما حتما به یکی از شعب با تجربه و حرفه ای بیمه مراجعه کنید و ساختمان خود را نسبت به حوادث و خطرات احتمالی بیمه کنید حتما حتما تعدد دیات و مواد ۸۵ و ۸۶ و ۶۶ و ماده ۶۰ قانون اداره کار و مواردی که مربوط به ده سال پرداخت دیات و ماه های حرام هست را از ان شعبه بخواهید در بیمه شما لحاظ کند آیین نامه حفاظتی کارگاه ساختمانی ۲۳۴ ماده دارد چه قبل از احداث ساختمان چه بعد از ان و چه در حال استفاده کردن از ساختمان باید نکات ایمنی رعایت شود. بهتر است مجتمع های مسکونی خدماتی یا خصوصی  سالیانه توسط نماینده قانونی آن مجتمع بیمه شود

کارفرما یا مالکین ساختمان در برابر تمامی حوادثی که برای مراجعه کنندگان در داخل ساختمان می افتد مسئولیت دارند چه آن فرد یک کارگر ساده باشد چه تمیزکار چه مراقب چه پرستار و نجار و برق کار و هر کس دیگر که به عنوان مهمان یا کارپذیر وارد محل شده است.

چرا باید از شرکت های معتبر نیرو بگیریم

از نظر قوانین مدنی بهتر است برای کارپذیر و کارفرما شخص یا شرکت یا دفتر معتمد و قانونی جهت داوری بی طرف مورد تایید طرفین انتخاب شوند این داوری می تواند شفاهی باشد یا کتبی هر دو مورد قبول مراجع قانونی است طبق ماده ۱۰ قانون مدنی

افرادی که از شرکت های معتبر معرفی می شوند دارای تجربه کاری هستند و احراز هویت شده اند.

تمامی اپلیکیشن هایی که در حال حاظر در صفحات اول موتور های جستجو ارایه خدمت می کنند مانند ( آچا…. و سنجا … و کاراز…. و غیره دارای مجوز فعالیت رسمی از شهرستان اصفهان یا اتحادیه  نیستند و مورد تایید نهادهای قانونی قرار نمی گیرند حتما از دفاتر ارایه کننده  خدمات به صورت تخصصی که داری دفاتر فیزیکی هستند در شهر خودتان استفاده کنید

با توجه به فصلی و موقت بودن بودن و روز مزد بودن کارگران تمیزکاری و نظافت منزل و مبل شویی و موکت شویی و نما شویی از تماس مستقیم برای رزرو نوبت های بعدی با خود کارپذیر خود داری کنید صلاحیت تایید و هویتی افراد از شرکت های  معتبر به صورت روزانه انجام می گیرد و این نیرو ها ثابت نیستند با تماس با شرکت علاوه بر این که ساعت و تاریخ اعزام نیرو ثبت می شود مدارک آن ها نیز در شرکت محفوظ باقی می ماند و همچنین  باعث مشکلات پیچیده قانونی برای شما ایجاد نمی شود.

چنانچه پرستاران و مراقبان که به صورت توافقی و بدون قرارداد های دفتری و رسمی صورت جلسه می شود با هم کار کنند در صورت مشکل مراجع قانونی تبعات بسیار سنگینی را برای کارفرما لحاظ می کند و نیرو را به عنوان یک نیروی رسمی خواهد شناخت و طبق قوانین نیروی کار رسمی با کارپذیر و کارفرما برخورد می شود و کارپذیر نیروی کار قراردادی و توافقی محسوب نخواهد شد

 

درباره pese

Check Also

نرخنامه تمیزکاری و نظافت اصفهان

نرخنامه تمیزکاری و نظافت در شهر اصفهان اسفند ماه ۱۴۰۱

نرخنامه تمیزکاری و نظافت در شهر اصفهان اسفند ماه ۱۴۰۱ نرخنامه تمیزکاری و نظافت اصفهان …

دیدگاهتان را بنویسید