چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

5/5 - (352 امتیاز)
چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟
چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

آیا شما یک خانه یا آپارتمان یا فقط یک اتاق دارید؟

همان طور که می دانید با گذشت زمان دیوار ها دچار گرد و غبار و کثیفی می شوند. پس چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

تمیز کردن دیوار ها برای شما می تواند یک کار دلهره آور باشد. تعجب می کنید اگر بدانید با شستن دیوار ها چقدر خانه روشن تر می شود.

با چند نکته می توانید دیوار های رنگ شده یا کاغذ دیواری شده را تمیز کنید و خانه مانند یک خانه نو شود.

قبل از شستن دیوار باید هر چیزی که نزدیک به دیوار هست مانند مبل ها و ویترین ها و غیره را جا به جا کرد و بر روی مبل خود پارچه یا کاور بزارید تا گرد و غبار بر روی ان ننشیند و کار شما بیشتر نشود.

یک جارو دسته بلند و تی ماکارونی پارچه ای پهن و تی تیغه پلاستیکی و دو عدد تشت یکی برای محلول پاک کننده و دیگری آب خالص برای شستن تی ها و دستمال و مقداری سرکه سفید و کمی تاید تهیه کنید.

اسامی شرکت های نظافتی

هنگام شستشو از بالای دیوار شروع کنید.

اگر کاغذ دیواری دارید باید بسیار مراقب باشید و بدانید برخی از کاغذ دیواری ها قابل شستشو نیستند و آن هایی که قابل شستشو هستند نباید زیاد نمناک شوند و باید فقط با اسفنج به ارامی پاک کرد و از کف فوم استفاده کرد.

گاهی تغییر رنگ به رنگ دیوار به خاطر کثیفی نیست بلکه به خاطر تابش نور خورشید است که باعث تغییر رنگ شده است در چنین مواردی تغییر رنگ را با لکه ها اشتباه نگیرید.

برای شستن دیوار یک سطل اب را با یک استکان کوچک سرکه سفید و مقدار کمی مایع دستشویی مخلوط کنید.

و به آرامی با جارو دسته بلند پلاستیکی به دیوار از بالا به پایین بکشید و آب آن را سریع با تی تیغه ای پلاستیکی به سمت پایین بکشید و سپس با تی پهن پارچه ای دیوار را خشک کنید. آب بهتر است گرم باشد.

جارو نباید زبر باشد و بر روی دیوار خراش بگذارد.

از ریختن الکل برای شستن دیوار جدا خود داری کنید. الکل رنگ را از بین می برد و ممکن است رد روشن و براق بر روی دیوار ایجاد کنند.

حتما باید تی را بعد از هر ردیف پاک کردن تمیز کنید و با آب تمیز بشویید پس بهتر است تشت آب خالص و تمیز کنار کار باشد تا دوباره با پارچه کثیف بر روی دیوار نکشید.

برخی دیوار ها رنگ پلاستیک هستند و قابل شستشو نیستند مانند زیر راه پله ها ولی معمولا رنگ ها روغنی هستند رنگ روغنی کمی براق است.

رنگ پلاستیک در اثر برخورد به آب سریع ترک و باد می کند پس بهتر است قبل از انجام شستشو کنار دیوار را کمی چک کنید و گوشه ای از کار را اول تمیز کنید تا بسنجید ایا قابل شستشو هست یا نه.

اگر بر روی دیوار لکه هست بهتر است از جوش شیرین و دستمال استفاده کنید از این ترفند برای کاغذ دیواری هم می شود استفاده کرد.

تمیزکار اصفهان شرکت نظافتی

برای شستن کاغذ دیواری فقط از آب گرم و مقداری مایع صابون مایع دستشویی استفاده کنید با پارچه روی آن به ارامی بکشید.

اگر کاغذ دیواری روکش وینیل دارد و تحمل بیشتری دارد می توانید کمی سرکه نصف فنجان سرکه سفید در یک سطل آب حدود ۸ لیتر آب اضافه کنید تا کمی محلول قوی تر شود.

شرکت نظافتی اصفهان

از تماس مستقیم سرکه با کاغذه دیواری جدا خود داری کنید.

کاغذ دیواری نباید خیس شود و تنها با پارچه سفید و به آرامی شستشو داده شود.

برای از بین بردن جای مداد شمعی و جوهر روی دیوار از محلول پاک کننده WD-40 یا مایع تمیز کننده استفاده کنید محلول های تخصصی و اسپری های مخصوص این کار در بازار هست.

برای از بین بردن لکه گیریس و روغن از همان آب گرم و صابون استفاده کنید.

برای لکه هایی که بد هستند و سخت از بین می روند از اب گرم و سرکه به نسبت نصف و نصف استفاده کنید و با پارچه به ارامی روی لک مالش دهید و سریع با پارچه ای دیگر خشک کنید.

مقاله : چگونه دیوارها را تمیز کنیم؟

شرکت نظافتی اصفهان

شرکت نظافتی تهران

نظافت منزل

درباره pese

Check Also

مراقبت از سالمند در منزل اصفهان

مراقبت از سالمند در منزل اصفهان

مراقبت از سالمند در منزل اصفهان پرستاری از سالمند خانم و آقا در شهر اصفهان شرکت خدمات نگهداری از سالمند پارسا هشت بهشت غربی 09130900804-09130900803

دیدگاهتان را بنویسید